+421 905 942 808

Všeobecné obchodné podmienky

Všeobecné obchodné podmienky sú zostavené v súlade s predpismi v oblasti ochrany spotrebiteľa, medzinárodných kódexov pre online a elektronické podnikanie.


I.   Vymedzenie základných pojmov

  • Prevádzkovateľ internetového obchodu: UZDRAV SA s. r. o., Tomášikova 12571/50C, 831 04 Bratislava,   IČO: 46 447 881,  IČ DPH: SK 282 0006 662, (ďalej len „Predávajúci“) ponúka svoje produkty (tovar) zákazníkom (spotrebiteľom), ktorí ich kupujú. Spoločnosť bola zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, Vložka číslo:  77529/B dňa 01.01.2012.
  • Kupujúcim (spotrebiteľom) je každý návštevník e-shopu, ktorý prostredníctvom e-shopu vytvoril záväznú objednávku. Pre účely zákona, najmä zákona č. 102/2014 Z. z. sa spotrebiteľom rozumie fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania.
  • E-shopom je počítačový systém umiestnený na sieti internet, ktorý umožňuje objednávanie tovarov a služieb na diaľku prostredníctvom elektronického zariadenia.
  • Tovarom alebo službou sú všetky produkty zverejnené na stránkach e-shopu, ktoré je možné objednať.
  • Kupujúci (spotrebiteľ) plne uznáva elektronickú komunikáciu, predovšetkým prostredníctvom e-shopu, e-mailovej komunikácie ako aj telefonickej komunikácie, pokiaľ je nesporné, že predávajúci komunikuje s kupujúcim alebo ním oprávnenou osobou.
  • Na vzťah medzi predávajúcim a kupujúcim, ktorý vznikol inak ako prostredníctvom elektronických zariadení na diaľku a nejedná sa o vzťah medzi poskytovateľom služieb informačnej spoločnosti a príjemcom služieb informačnej spoločnosti sa tieto všeobecné obchodné podmienky uplatnia iba v nevyhnutnom rozsahu, ktorý zodpovedá právnym predpisom a logickému usporiadaniu veci, pokiaľ medzi nimi nebolo dohodnuté inak.


II.   Ochrana osobných údajov

Pravidlá ochrany osobných údajov

           Účelom spracovania osobných údajov je ich využitie na plnenie spotrebiteľskej zmluvy, ktorú predávajúci uzatvára s kupujúcim vytvorením objednávky v tomto internetovom obchode. Táto spotrebiteľská zmluva je zároveň právnym základom pre spracúvanie osobných údajov kupujúceho. Poskytnutie osobných údajov kupujúceho je zmluvnou požiadavkou, ktorá je potrebná na uzavretie zmluvy. Poskytnutie osobných údajov je podmienkou pre nákup v e-shope predávajúceho. Ak kupujúci neposkytne všetky požadované osobné údaje predávajúcemu, môže to mať za následok neuzavretie kúpnej zmluvy.


Predávajúci pri spracovaní osobných údajov postupuje v zmysle Zákona č. 18/2018 o ochrane osobných údajov a spracúva iba osobné údaje nevyhnutné na uzavretie spotrebiteľskej zmluvy. Predávajúci spracúva bežné osobné údaje kupujúceho.


Osobné údaje kupujúceho sú v informačnom systéme predávajúceho uchovávané po dobu 10 rokov. Kupujúci má právo a možnosť aktualizovať osobné údaje v online režime na web stránke internetového obchodu, v zákazníckej sekcii, po prihlásení, alebo inou formu (e-mailom, písomne). Osobné údaje môžu byť pre účely plnenia spotrebiteľskej zmluvy poskytnuté tretím stranám – doručovacím spoločnostiam (kuriérom) a spoločnosti, ktorá spracúva účtovné doklady. Osobné údaje kupujúceho sa nezverejňujú.


Predávajúci môže spracúvať osobné údaje na marketingové účely (napríklad pre odosielanie newslettra alebo e-mailov o novinkách, zľavách, akciách a pod.) aj bez predchádzajúceho súhlasu kupujúceho. Pre tento účel predávajúci spracúva nevyhnutné údaje, ktorými sú meno, priezvisko a e-mailová adresa kupujúceho. Ak kupujúci nesúhlasí so spracovaním údajov na marketingové účely, svoj nesúhlas môže kupujúci kedykoľvek vyjadriť napríklad odoslaním správy na e-mailovú adresu predávajúceho so žiadosťou o odhlásenie z newslettra alebo kliknutím na link uvedený v e-mailovej správe. Osobné údaje využívané na marketingové účely nebudú poskytnuté tretím stranám, taktiež nebudú zverejnené.

Kupujúci má právo získať od predávajúceho potvrdenie o tom, aké osobné údaje kupujúceho sa spracúvajú v e-shope predávajúceho. Kupujúci má právo získať prístup k takýmto údajom a tiež informácie na aký účel sa spracúvajú, aké kategórie údajov sa spracúvajú, komu sa osobné údaje poskytujú, ako dlho sa osobné údaje uchovávajú, či existuje automatizované individuálne rozhodovanie vrátane profilovania.


Prvé poskytnutie vyššie uvedených osobných údajov kupujúcemu je bezplatné. Opakované poskytnutie osobných údajov, o ktoré kupujúci požiada, bude spoplatnené ako administratívny poplatok vo výške 5€.


Kupujúci môže od predávajúceho požadovať opravu alebo doplnenie neúplných osobných údajov, ktoré sa týkajú kupujúceho. Kupujúci môže žiadať vymazanie jeho osobných údajov alebo obmedzenia spracovania týchto údajov. Kupujúci môže aj namietať spracúvanie osobných údajov.


Spracúvanie osobných údajov kupujúce je nevyhnutné aj na účely archivácie (pre splnenie povinnosti predávajúceho na základe právnych predpisov SR, napríklad uchovávanie účtovných dokladov po dobu 10 rokov). Ak bude kupujúci žiadať o vymazanie osobných údajov, ktoré sa spracúvajú v súvislosti s kúpnou zmluvou, jeho žiadosť môže byť zamietnutá.

Kupujúci má právo, aby predávajúci obmedzil spracúvanie jeho osobných údajov, ak kupujúci namieta správnosť osobných údajov, a to počas obdobia umožňujúceho predávajúcemu overiť správnosť osobných údajov.


Kupujúci má právo získať osobné údaje, ktoré sa ho týkajú a ktoré poskytol predávajúcemu, v štruktúrovanom, bežne používanom a strojovo čitateľnom formáte. Kupujúci má právo preniesť tieto osobné údaje inému prevádzkovateľovi, ak je to technicky možné.


Kupujúci má právo namietať, ak sa jeho osobné údaje spracúvajú na účely priameho marketingu. Rovnako môže namietať, ak sa jeho osobné údaje spracúvajú na účely oprávneného záujmu predávajúceho.


Kupujúci pri podozrení, že jeho osobné údaje sa neoprávnene spracúvajú, môže podať Úradu na ochranu osobných údajov návrh na začatie konania o ochrane osobných údajov. Vyššie uvedené informácie o ochrane osobných údajov sa týkajú aj predzmluvných vzťahov (t.j. registrácia v e-shope za účelom budúceho nákupu alebo napríklad vyžiadanie dopytu, cenovej ponuky či informácií o tovare a službách predávajúceho).


S cieľom zabezpečiť riadne fungovanie internetového obchodu môže predávajúci ukladať na zariadení kupujúceho malé dátové súbory – cookies, vďaka ktorým si internetový obchod môže na určitý čas uchovávať údaje o činnosti a nastaveniach (napr. prihlasovacie meno, jazyk, veľkosť písma a pod.). Internetový obchod predávajúceho používa súbory cookies na zapamätanie si používateľských nastavení kupujúceho a pre nevyhnutnú funkcionalitu internetového obchodu, prípadne na marketingové účely. Kupujúci môže všetky súbor cookies uložené v jeho zariadení vymazať a prípadne internetový prehliadač vo svojom zariadení nastaviť tak, aby znemožnil ich ukladanie. V takom prípade bude kupujúci pri opakovanej návšteve internetového obchodu pravdepodobne musieť manuálne upravovať niektoré nastavenia a niektoré služby alebo funkcie internetového obchodu nemusia byť funkčné.

III.   Nákupný proces

Výber produktu

Na nákup v našom internetovom obchode nie je potrebná žiadna registrácia. Na stránke sú okrem produktov aj tlačidlá „Pridať do košíka“. Kliknutím na tlačidlo pridáte produkt do košíka.

Odstránenie produktu

Ak chce zákazník odstrániť konkrétny produkt z košíka, musí kliknúť na odkaz „Vyprázdniť košík“, ktorý sa nachádza v pravej hornej časti webovej stránky.

Dokončenie objednávky

Objednávku zákazník dokončí kliknutím na pravé tlačidlo hore „Objednať“ a zadaním všetkých požadovaných údajov (meno, priezvisko, adresa, telefónne číslo, e-mailová adresa) do formulára na webovej stránke. Objednávku zákazník dokončí kliknutím na tlačidlo „Dokončiť objednávku“. Ak bola objednávka úspešne dokončená, zákazník dostane e-mail s potvrdením.


IV.   Cena a platobné podmienky

  1. Cena je uvedená ku každej položke a je platná počas zmluvného vzťahu.
  2. V cene nie sú zahrnuté náklady na dopravu.
  3. Platba sa môže realizovať nasledovnými spôsobmi:
    1. platba na dobierku – tovar bude zaslaný na dobierku, pričom k cene za tovar sa priráta cena za dobierku,
    2. platba na účet – zákazník vloží sumu na bankový účet poskytovateľa formou prevodu, alebo platbou pomocou QR kódu uvedenom v platobných údajoch v objednávkovom formulári. 

V.   Doručenie

Doručenie produktov prebieha prostredníctvom  Slovenskej pošty. 

Ak je tovar skladom je expedovaný podľa kapacitných možností v čo najkratšom čase, doručenie trvá 2-3 – pracovné dni od objednávky. V opačnom prípade vás budeme informovať.

  1. Ak sa v objednávke nachádza viacero tovarov a služieb a časť z nich nie je skladom, informujeme o tom kupujúceho s možnosťou čiastočných dodávok.
  2. Spolu s tovarom je zákazníkovi zasielaná faktúra (daňový doklad), návod ako i ostatné dokumenty k tovaru alebo službe od výrobcu.
  3. Za miesto plnenia sa považuje miesto, do ktorého je tovar dodávaný.

Podľa tohto cenníka je doručenie možné len na adresy na Slovensku. 

Ceny poštovného:

Dobierkou – kuriérom na adresu: 4,90.-€

Prevodom na účet – kuriérom na adresu: 4,70.-€

Kuriérom na dodaciu poštu, alebo balikoboxu: 4,50.-€

  • pri nákupe nad 95 € je poštovné zdarma!

VI.   Kúpna zmluva

Používateľovi, ktorý si kúpi produkt v internetovom obchode, vystaví predávajúci písomnú faktúru s rozpisom nákladov a vysvetlením práva na odstúpenie od kúpy vrátením zakúpeného produktu, ak je to potrebné a možné. Kúpna zmluva vo forme objednávky je uložená v elektronickej podobe na serveri prevádzkovateľa. Kúpna zmluva medzi predávajúcim a užívateľom (kupujúcim) je uzavretá okamihom potvrdenia objednávky predávajúcim. Od tohto momentu sú všetky ceny a ostatné nákupné podmienky nemenné a platia pre predávajúceho aj pre užívateľa (kupujúceho).

 

VII.   Právo na odstúpenie od zmluvy, vrátenie produktu, reklamácia, skryté vady

Spotrebiteľ má právo do 14 dní od prevzatia tovaru oznámiť spoločnosti, že odstupuje od zmluvy, a to bez uvedenia dôvodu svojho rozhodnutia. V tomto prípade je spotrebiteľ zaťažený len nákladmi na vrátenie produktu. Lehota na odstúpenie od zmluvy začína plynúť dňom prevzatia tovaru spotrebiteľom. Odstúpenie sa považuje za včasné, ak bolo odoslané v tejto lehote.

V prípade odstúpenia od zmluvy spoločnosť bezodkladne alebo najneskôr do 14 dní od doručenia oznámenia (oznámenie môže byť vo fyzickej podobe – poštou alebo zaslaním správy na našu emailovú adresu: info@uzdravsa.sk) o odstúpení od zmluvy, vráti všetky prijaté platby.

Spoločnosť vráti spotrebiteľovi prijaté platby zvyčajne rovnakým platobným prostriedkom, aký použil spotrebiteľ, pokiaľ spotrebiteľ výslovne nepožiadal o použitie iného platobného prostriedku a spotrebiteľovi tým nie sú vzniknuté žiadne náklady.

Spotrebiteľ si nemôže nárokovať preplatenie dodatočne vzniknutých nákladov, ak si vyslovene zvolil iný druh zásielky, ako je cenovo najvýhodnejšia štandardná zásielka, ktorú spoločnosť ponúka.

V kúpnych zmluvách môže spoločnosť zadržať vrátenie prijatých platieb až do prijatia vráteného tovaru alebo do doby, kým spotrebiteľ nepreukáže, že tovar bol vrátený, pokiaľ spoločnosť neponúka možnosť vrátenia tovaru prevzatím.

Ak spotrebiteľ už tovar obdržal a odstúpi od zmluvy, bezodkladne alebo najneskôr do 14 dní od oznámenia ho vráti alebo odovzdá spoločnosti alebo osobe poverenej spoločnosťou na prevzatie tovaru. Má sa za to, že spotrebiteľ vrátil tovar včas, ak ho odošle pred uplynutím 14-dňovej lehoty na vrátenie tovaru.

V súvislosti s odstúpením od zmluvy hradí spotrebiteľ iba náklady na vrátenie tovaru.

Spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ak k zníženiu hodnoty došlo v dôsledku správania sa, ktoré nie je nevyhnutne potrebné na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti produktu. Spotrebiteľ nezodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ak ho spoločnosť nepoučí o práve na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku v súlade so zákonom o ochrane spotrebiteľa.

Ak je pri produkte v popise napísané, že vzhľadom na okolnosti, ktoré vyplývajú z povahy produktu, nie je možné produkt vrátiť, spotrebiteľ nemá možnosť vrátenia.

Spotrebiteľ nemá právo odstúpiť od zmluvy pri doručení zapečateného tovaru, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak spotrebiteľ po doručení otvoril pečať.

Ak nie je spochybnená existencia vady tovaru alebo nezrovnalosti v poskytovanej službe, spoločnosť musí žiadosti spotrebiteľa vyhovieť čo najskôr, najneskôr však do ôsmich dní. Spoločnosť musí na žiadosť spotrebiteľa písomne odpovedať najneskôr do ôsmich dní od prijatia, ak je existencia chyby tovaru alebo nezrovnalosti v poskytovanej službe spochybnená.

Formulár na vrátenie peňazí nájdete na nasledujúcom odkaze: Formulár na odstúpenie od zmluvy  

Predávajúci musí dodať tovar spotrebiteľovi v súlade so zmluvou a zodpovedá za podstatné chyby pri jej plnení.

Kupujúci musí informovať predávajúceho a spolu s reklamačným formulárom poskytnúť podrobný popis vady na adrese info@uzdravsa.sk. Kupujúci musí umožniť predávajúcemu kontrolu produktu s vecnou alebo skrytou vadou.

Za chybu sa môže považovať:

  1. ak vec nemá vlastnosti potrebné na jej obvyklé užívanie alebo na fungovanie;
  2. ak vec nemá vlastnosti potrebné na osobitné použitie, pre ktoré ju kupujúci kupuje, ale ktoré boli predávajúcemu známe alebo mu mali byť známe;
  3. ak vec nemá vlastnosti, ktoré boli výslovne alebo mlčky dohodnuté alebo predpísané;
  4. ak predávajúci odoslal výrobok, ktorá sa nezhoduje so vzorkou alebo predlohou, pokiaľ vzorka alebo predloha nebola ukázaná len za účelom oznámenia.


Vhodnosť tovaru na bežné použitie sa posudzuje z hľadiska bežného tovaru rovnakého druhu a s prihliadnutím na prípadné vyjadrenia predávajúceho o vlastnostiach tovaru uskutočnené predávajúcim alebo výrobcom, najmä prostredníctvom reklamy, prezentácie výrobku alebo uvedenia na samotný tovar.

Spotrebiteľ si môže uplatniť svoje práva z podstatnej vady, ak túto vadu oznámi predávajúcemu do dvoch mesiacov odo dňa zistenia vady.

Spotrebiteľ musí vadu bližšie popísať v oznámení vady a umožniť predávajúcemu kontrolu produktu.

Predávajúci nezodpovedá za vady produktu, ktoré sa prejavia po uplynutí dvoch rokov od doručenia produktu.

Ak je predmetom zmluvy medzi predávajúcim a spotrebiteľom používaný produkt, predávajúci nezodpovedá za vady tovaru, ktoré sa prejavia po uplynutí jedného roka od dodania veci.

Na zodpovednosť za vady sa používajú ustanovenia zákona upravujúce záväzky, ak to zákon neustanovuje inak.

VIII.   Zodpovednosť

Predávajúci robí maximum pre to, aby informácie zverejnené v internetovom obchode boli aktuálne a správne, avšak vlastnosti produktu, dodacia lehota alebo cena sa môžu zmeniť tak rýchlo, že správca neopraví údaje zverejnené v internetovom obchode včas. V takom prípade Správca alebo Predávajúci upozorní užívateľa (kupujúceho) na zmeny a umožní mu odstúpiť od objednávky alebo zmenu objednávky.

Od okamihu odoslania zásielky predávajúci nezodpovedá za prípady fyzického poškodenia, zničenia alebo straty zásielky, ako aj za nedostatok obsahu zásielky alebo ak zásielka javí známky otvorenia. Vo vyššie uvedených prípadoch musí užívateľ (kupujúci) iniciovať reklamačné konanie so Slovenskou poštou. V prípade poškodenia zásielky urobí tak, že zásielku dostaví na kontaktné miesto Slovenskej pošty, v takom stave, v akom ju prevzal, bez toho, aby čokoľvek doplnil alebo ubral a vyplní reklamačný protokol. Predajca spolu so Slovenskou poštou sa postarajú o to, aby bola reklamácia vyriešená čo najskôr.

 

IX.   Sťažnosti, spory a práva

Predávajúci rešpektuje platné predpisy v oblasti ochrany spotrebiteľa. Predávajúci má zavedený efektívny systém vybavovania reklamácií a má určenú osobu, na ktorú sa môže užívateľ (kupujúci) v prípade problému obrátiť emailom. V prípade problémov môže užívateľ (kupujúci) kontaktovať info@uzdravsa.sk so žiadosťou o pomoc. Užívateľ (spotrebiteľ) môže podať sťažnosť na e-mailovú adresu info@uzdravsa.sk. Odvolacie konanie je dôverné.

Predávajúci do piatich pracovných dní potvrdí prijatie reklamácie a informuje užívateľa (kupujúceho), dokedy ju bude vybavovať a priebežne ho informuje o priebehu konania. Predávajúci vynaloží maximálne úsilie na vyriešenie prípadných sporov zmierom. Ak nedôjde k zmierlivému urovnaniu sporu, na riešenie všetkých sporov medzi Predávajúcim a užívateľom (kupujúcim) má výlučnú miestnu právomoc vecne príslušný súd 

X.   Záverečné ustanovenia

  1. Predávajúci si vyhradzuje právo meniť a dopĺňať tieto všeobecné obchodné podmienky a reklamačné podmienky aj bez predchádzajúceho upozornenia kupujúceho. V prípade zmeny všeobecných obchodných podmienok alebo reklamačných podmienok, sa riadi celý proces nákupu prostredníctvom tých všeobecných obchodných podmienok, ktoré boli platné v momente odoslania objednávky kupujúcim a tieto sú prístupné na internetovej stránke predávajúceho.
  2. Neoddeliteľnou súčasťou týchto všeobecných obchodných podmienok sú aj reklamačné podmienky.
  3. Odoslaním objednávky kupujúci si prečítal všeobecné obchodné podmienky ako aj reklamačné podmienky a súhlasí s nimi.
  4. Tieto všeobecné obchodné podmienky a reklamačné podmienky sú k dispozícií v sídle spoločnosti k nahliadnutiu kupujúcim, ako aj sú zverejnené na internetovej stránke e-shopu.
  5. Pokiaľ spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, má možnosť obrátiť sa na predávajúceho o žiadosťou o nápravu. Ak predávajúci na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, spotrebiteľ má v zmysle § 12 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia svojho sporu. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s prevádzkovateľom e-shopu je Slovenská obchodná inšpekcia (www.soi.sk) alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (http://www.mhsr.sk/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov/146987s), pričom spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti. Spotrebiteľ zároveň môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho sporu využiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Informácie o poplatkoch za návrh nájde spotrebiteľ na internetových stránkach konkrétneho subjektu alternatívneho riešenia sporov.
  6. Inak neupravené vzťahy v týchto všeobecných obchodných podmienkach ako v ich neoddeliteľných súčastiach (prílohách) sa riadia podľa príslušných ustanovení predovšetkým Zákona č. 40/1964 Zb, Zákona č. 250/2007 Z.z., Zákona č. 102/2014 Z.z., Zákona č. 122/2013 Z.z., Zákona č. 22/2004 Z.z. ako aj Zákona č. 513/1991 Z.z.
  7. V prípade uzatvorenia inej zmluvy s kupujúcim s inými podmienkami, majú podmienky uvedené v zmluve prednosť pred všeobecnými obchodnými podmienkami.
  8. Tieto všeobecné obchodné podmienky vrátane ich neoddeliteľných súčastí nadobúdajú platnosť a účinnosť 01.07.2011.
  9. Informácie uverejnené na stránkach www.uzdravsa.sk, nesmú byť bez súhlasu prevádzkovateľa použité na účely ďalšieho šírenia.


Upozornenie

Produkty v ponuke internetového obchodu www.uzdravsa.sk  majú podporný účinok pri liečbe špecifických problémov uvedených v ich popise. Uvedené produkty neslúžia ako náhrada medikamentóznej liečby. Použitie odporúčame konzultovať s Vašim ošetrujúcim lekárom.