Všeobecné obchodné podmienky
Všeobecné obchodné podmienky sú zostavené v súlade s predpismi v oblasti ochrany spotrebiteľa, medzinárodných kódexov pre online a elektronické podnikanie.
I. Vymedzenie základných pojmov
II. Ochrana osobných údajov
Pravidlá ochrany osobných údajov
Účelom spracovania osobných údajov je ich využitie na plnenie spotrebiteľskej zmluvy, ktorú predávajúci uzatvára s kupujúcim vytvorením objednávky v tomto internetovom obchode. Táto spotrebiteľská zmluva je zároveň právnym základom pre spracúvanie osobných údajov kupujúceho. Poskytnutie osobných údajov kupujúceho je zmluvnou požiadavkou, ktorá je potrebná na uzavretie zmluvy. Poskytnutie osobných údajov je podmienkou pre nákup v e-shope predávajúceho. Ak kupujúci neposkytne všetky požadované osobné údaje predávajúcemu, môže to mať za následok neuzavretie kúpnej zmluvy.
Predávajúci pri spracovaní osobných údajov postupuje v zmysle Zákona č. 18/2018 o ochrane osobných údajov a spracúva iba osobné údaje nevyhnutné na uzavretie spotrebiteľskej zmluvy. Predávajúci spracúva bežné osobné údaje kupujúceho.
Osobné údaje kupujúceho sú v informačnom systéme predávajúceho uchovávané po dobu 10 rokov. Kupujúci má právo a možnosť aktualizovať osobné údaje v online režime na web stránke internetového obchodu, v zákazníckej sekcii, po prihlásení, alebo inou formu (e-mailom, písomne). Osobné údaje môžu byť pre účely plnenia spotrebiteľskej zmluvy poskytnuté tretím stranám – doručovacím spoločnostiam (kuriérom) a spoločnosti, ktorá spracúva účtovné doklady. Osobné údaje kupujúceho sa nezverejňujú.
Predávajúci môže spracúvať osobné údaje na marketingové účely (napríklad pre odosielanie newslettra alebo e-mailov o novinkách, zľavách, akciách a pod.) aj bez predchádzajúceho súhlasu kupujúceho. Pre tento účel predávajúci spracúva nevyhnutné údaje, ktorými sú meno, priezvisko a e-mailová adresa kupujúceho. Ak kupujúci nesúhlasí so spracovaním údajov na marketingové účely, svoj nesúhlas môže kupujúci kedykoľvek vyjadriť napríklad odoslaním správy na e-mailovú adresu predávajúceho so žiadosťou o odhlásenie z newslettra alebo kliknutím na link uvedený v e-mailovej správe. Osobné údaje využívané na marketingové účely nebudú poskytnuté tretím stranám, taktiež nebudú zverejnené.
Kupujúci má právo získať od predávajúceho potvrdenie o tom, aké osobné údaje kupujúceho sa spracúvajú v e-shope predávajúceho. Kupujúci má právo získať prístup k takýmto údajom a tiež informácie na aký účel sa spracúvajú, aké kategórie údajov sa spracúvajú, komu sa osobné údaje poskytujú, ako dlho sa osobné údaje uchovávajú, či existuje automatizované individuálne rozhodovanie vrátane profilovania.
Prvé poskytnutie vyššie uvedených osobných údajov kupujúcemu je bezplatné. Opakované poskytnutie osobných údajov, o ktoré kupujúci požiada, bude spoplatnené ako administratívny poplatok vo výške 5€.
Kupujúci môže od predávajúceho požadovať opravu alebo doplnenie neúplných osobných údajov, ktoré sa týkajú kupujúceho. Kupujúci môže žiadať vymazanie jeho osobných údajov alebo obmedzenia spracovania týchto údajov. Kupujúci môže aj namietať spracúvanie osobných údajov.
Spracúvanie osobných údajov kupujúce je nevyhnutné aj na účely archivácie (pre splnenie povinnosti predávajúceho na základe právnych predpisov SR, napríklad uchovávanie účtovných dokladov po dobu 10 rokov). Ak bude kupujúci žiadať o vymazanie osobných údajov, ktoré sa spracúvajú v súvislosti s kúpnou zmluvou, jeho žiadosť môže byť zamietnutá.
Kupujúci má právo, aby predávajúci obmedzil spracúvanie jeho osobných údajov, ak kupujúci namieta správnosť osobných údajov, a to počas obdobia umožňujúceho predávajúcemu overiť správnosť osobných údajov.
Kupujúci má právo získať osobné údaje, ktoré sa ho týkajú a ktoré poskytol predávajúcemu, v štruktúrovanom, bežne používanom a strojovo čitateľnom formáte. Kupujúci má právo preniesť tieto osobné údaje inému prevádzkovateľovi, ak je to technicky možné.
Kupujúci má právo namietať, ak sa jeho osobné údaje spracúvajú na účely priameho marketingu. Rovnako môže namietať, ak sa jeho osobné údaje spracúvajú na účely oprávneného záujmu predávajúceho.
Kupujúci pri podozrení, že jeho osobné údaje sa neoprávnene spracúvajú, môže podať Úradu na ochranu osobných údajov návrh na začatie konania o ochrane osobných údajov. Vyššie uvedené informácie o ochrane osobných údajov sa týkajú aj predzmluvných vzťahov (t.j. registrácia v e-shope za účelom budúceho nákupu alebo napríklad vyžiadanie dopytu, cenovej ponuky či informácií o tovare a službách predávajúceho).
S cieľom zabezpečiť riadne fungovanie internetového obchodu môže predávajúci ukladať na zariadení kupujúceho malé dátové súbory – cookies, vďaka ktorým si internetový obchod môže na určitý čas uchovávať údaje o činnosti a nastaveniach (napr. prihlasovacie meno, jazyk, veľkosť písma a pod.). Internetový obchod predávajúceho používa súbory cookies na zapamätanie si používateľských nastavení kupujúceho a pre nevyhnutnú funkcionalitu internetového obchodu, prípadne na marketingové účely. Kupujúci môže všetky súbor cookies uložené v jeho zariadení vymazať a prípadne internetový prehliadač vo svojom zariadení nastaviť tak, aby znemožnil ich ukladanie. V takom prípade bude kupujúci pri opakovanej návšteve internetového obchodu pravdepodobne musieť manuálne upravovať niektoré nastavenia a niektoré služby alebo funkcie internetového obchodu nemusia byť funkčné.
III. Nákupný proces
Výber produktu
Na nákup v našom internetovom obchode nie je potrebná žiadna registrácia. Na stránke sú okrem produktov aj tlačidlá „Pridať do košíka“. Kliknutím na tlačidlo pridáte produkt do košíka.
Odstránenie produktu
Ak chce zákazník odstrániť konkrétny produkt z košíka, musí kliknúť na odkaz „Vyprázdniť košík“, ktorý sa nachádza v pravej hornej časti webovej stránky.
Dokončenie objednávky
Objednávku zákazník dokončí kliknutím na pravé tlačidlo hore „Objednať“ a zadaním všetkých požadovaných údajov (meno, priezvisko, adresa, telefónne číslo, e-mailová adresa) do formulára na webovej stránke. Objednávku zákazník dokončí kliknutím na tlačidlo „Dokončiť objednávku“. Ak bola objednávka úspešne dokončená, zákazník dostane e-mail s potvrdením.
IV. Cena a platobné podmienky
V. Doručenie
Doručenie produktov prebieha prostredníctvom Slovenskej pošty.
Ak je tovar skladom je expedovaný podľa kapacitných možností v čo najkratšom čase, doručenie trvá 2-3 – pracovné dni od objednávky. V opačnom prípade vás budeme informovať.
Podľa tohto cenníka je doručenie možné len na adresy na Slovensku.
Ceny poštovného:
Dobierkou – kuriérom na adresu: 4,90.-€
Prevodom na účet – kuriérom na adresu: 4,70.-€
Kuriérom na dodaciu poštu, alebo balikoboxu: 4,50.-€
VI. Kúpna zmluva
Používateľovi, ktorý si kúpi produkt v internetovom obchode, vystaví predávajúci písomnú faktúru s rozpisom nákladov a vysvetlením práva na odstúpenie od kúpy vrátením zakúpeného produktu, ak je to potrebné a možné. Kúpna zmluva vo forme objednávky je uložená v elektronickej podobe na serveri prevádzkovateľa. Kúpna zmluva medzi predávajúcim a užívateľom (kupujúcim) je uzavretá okamihom potvrdenia objednávky predávajúcim. Od tohto momentu sú všetky ceny a ostatné nákupné podmienky nemenné a platia pre predávajúceho aj pre užívateľa (kupujúceho).
VII. Právo na odstúpenie od zmluvy, vrátenie produktu, reklamácia, skryté vady
Spotrebiteľ má právo do 14 dní od prevzatia tovaru oznámiť spoločnosti, že odstupuje od zmluvy, a to bez uvedenia dôvodu svojho rozhodnutia. V tomto prípade je spotrebiteľ zaťažený len nákladmi na vrátenie produktu. Lehota na odstúpenie od zmluvy začína plynúť dňom prevzatia tovaru spotrebiteľom. Odstúpenie sa považuje za včasné, ak bolo odoslané v tejto lehote.
V prípade odstúpenia od zmluvy spoločnosť bezodkladne alebo najneskôr do 14 dní od doručenia oznámenia (oznámenie môže byť vo fyzickej podobe – poštou alebo zaslaním správy na našu emailovú adresu: info@uzdravsa.sk) o odstúpení od zmluvy, vráti všetky prijaté platby.
Spoločnosť vráti spotrebiteľovi prijaté platby zvyčajne rovnakým platobným prostriedkom, aký použil spotrebiteľ, pokiaľ spotrebiteľ výslovne nepožiadal o použitie iného platobného prostriedku a spotrebiteľovi tým nie sú vzniknuté žiadne náklady.
Spotrebiteľ si nemôže nárokovať preplatenie dodatočne vzniknutých nákladov, ak si vyslovene zvolil iný druh zásielky, ako je cenovo najvýhodnejšia štandardná zásielka, ktorú spoločnosť ponúka.
V kúpnych zmluvách môže spoločnosť zadržať vrátenie prijatých platieb až do prijatia vráteného tovaru alebo do doby, kým spotrebiteľ nepreukáže, že tovar bol vrátený, pokiaľ spoločnosť neponúka možnosť vrátenia tovaru prevzatím.
Ak spotrebiteľ už tovar obdržal a odstúpi od zmluvy, bezodkladne alebo najneskôr do 14 dní od oznámenia ho vráti alebo odovzdá spoločnosti alebo osobe poverenej spoločnosťou na prevzatie tovaru. Má sa za to, že spotrebiteľ vrátil tovar včas, ak ho odošle pred uplynutím 14-dňovej lehoty na vrátenie tovaru.
V súvislosti s odstúpením od zmluvy hradí spotrebiteľ iba náklady na vrátenie tovaru.
Spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ak k zníženiu hodnoty došlo v dôsledku správania sa, ktoré nie je nevyhnutne potrebné na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti produktu. Spotrebiteľ nezodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ak ho spoločnosť nepoučí o práve na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku v súlade so zákonom o ochrane spotrebiteľa.
Ak je pri produkte v popise napísané, že vzhľadom na okolnosti, ktoré vyplývajú z povahy produktu, nie je možné produkt vrátiť, spotrebiteľ nemá možnosť vrátenia.
Spotrebiteľ nemá právo odstúpiť od zmluvy pri doručení zapečateného tovaru, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak spotrebiteľ po doručení otvoril pečať.
Ak nie je spochybnená existencia vady tovaru alebo nezrovnalosti v poskytovanej službe, spoločnosť musí žiadosti spotrebiteľa vyhovieť čo najskôr, najneskôr však do ôsmich dní. Spoločnosť musí na žiadosť spotrebiteľa písomne odpovedať najneskôr do ôsmich dní od prijatia, ak je existencia chyby tovaru alebo nezrovnalosti v poskytovanej službe spochybnená.
Formulár na vrátenie peňazí nájdete na nasledujúcom odkaze: Formulár na odstúpenie od zmluvy
Predávajúci musí dodať tovar spotrebiteľovi v súlade so zmluvou a zodpovedá za podstatné chyby pri jej plnení.
Kupujúci musí informovať predávajúceho a spolu s reklamačným formulárom poskytnúť podrobný popis vady na adrese info@uzdravsa.sk. Kupujúci musí umožniť predávajúcemu kontrolu produktu s vecnou alebo skrytou vadou.
Za chybu sa môže považovať:
Vhodnosť tovaru na bežné použitie sa posudzuje z hľadiska bežného tovaru rovnakého druhu a s prihliadnutím na prípadné vyjadrenia predávajúceho o vlastnostiach tovaru uskutočnené predávajúcim alebo výrobcom, najmä prostredníctvom reklamy, prezentácie výrobku alebo uvedenia na samotný tovar.
Spotrebiteľ si môže uplatniť svoje práva z podstatnej vady, ak túto vadu oznámi predávajúcemu do dvoch mesiacov odo dňa zistenia vady.
Spotrebiteľ musí vadu bližšie popísať v oznámení vady a umožniť predávajúcemu kontrolu produktu.
Predávajúci nezodpovedá za vady produktu, ktoré sa prejavia po uplynutí dvoch rokov od doručenia produktu.
Ak je predmetom zmluvy medzi predávajúcim a spotrebiteľom používaný produkt, predávajúci nezodpovedá za vady tovaru, ktoré sa prejavia po uplynutí jedného roka od dodania veci.
Na zodpovednosť za vady sa používajú ustanovenia zákona upravujúce záväzky, ak to zákon neustanovuje inak.
VIII. Zodpovednosť
Predávajúci robí maximum pre to, aby informácie zverejnené v internetovom obchode boli aktuálne a správne, avšak vlastnosti produktu, dodacia lehota alebo cena sa môžu zmeniť tak rýchlo, že správca neopraví údaje zverejnené v internetovom obchode včas. V takom prípade Správca alebo Predávajúci upozorní užívateľa (kupujúceho) na zmeny a umožní mu odstúpiť od objednávky alebo zmenu objednávky.
Od okamihu odoslania zásielky predávajúci nezodpovedá za prípady fyzického poškodenia, zničenia alebo straty zásielky, ako aj za nedostatok obsahu zásielky alebo ak zásielka javí známky otvorenia. Vo vyššie uvedených prípadoch musí užívateľ (kupujúci) iniciovať reklamačné konanie so Slovenskou poštou. V prípade poškodenia zásielky urobí tak, že zásielku dostaví na kontaktné miesto Slovenskej pošty, v takom stave, v akom ju prevzal, bez toho, aby čokoľvek doplnil alebo ubral a vyplní reklamačný protokol. Predajca spolu so Slovenskou poštou sa postarajú o to, aby bola reklamácia vyriešená čo najskôr.
IX. Sťažnosti, spory a práva
Predávajúci rešpektuje platné predpisy v oblasti ochrany spotrebiteľa. Predávajúci má zavedený efektívny systém vybavovania reklamácií a má určenú osobu, na ktorú sa môže užívateľ (kupujúci) v prípade problému obrátiť emailom. V prípade problémov môže užívateľ (kupujúci) kontaktovať info@uzdravsa.sk so žiadosťou o pomoc. Užívateľ (spotrebiteľ) môže podať sťažnosť na e-mailovú adresu info@uzdravsa.sk. Odvolacie konanie je dôverné.
Predávajúci do piatich pracovných dní potvrdí prijatie reklamácie a informuje užívateľa (kupujúceho), dokedy ju bude vybavovať a priebežne ho informuje o priebehu konania. Predávajúci vynaloží maximálne úsilie na vyriešenie prípadných sporov zmierom. Ak nedôjde k zmierlivému urovnaniu sporu, na riešenie všetkých sporov medzi Predávajúcim a užívateľom (kupujúcim) má výlučnú miestnu právomoc vecne príslušný súd
X. Záverečné ustanovenia
Upozornenie
Produkty v ponuke internetového obchodu www.uzdravsa.sk majú podporný účinok pri liečbe špecifických problémov uvedených v ich popise. Uvedené produkty neslúžia ako náhrada medikamentóznej liečby. Použitie odporúčame konzultovať s Vašim ošetrujúcim lekárom.